wtorek, 21 września 2010

Zakres zainteresowań i misja

Pomysł na powstania takiego bloga wpadł mi do głowy całkiem niedawno. Już od dłuższego czasu proces mojego coraz to mniejszego zainteresowania nowymi filmami następował, aż do momentu kulminacji. Nie jest tak, że nie oglądam nowych filmów wcale. Robię to czasem, ale już rzadko kiedy sprawia mi to jakąkolwiek przyjemność, z kolei filmy stare są dla mnie czymś niezwykle interesującym. Blog obejmuje filmy od początku do roku 1960 włącznie. Trudno mi odpowiedzieć czemu rok 1960 jest tą granicą - po prostu tak postanowiłem. Oczywiście nie twierdzę, że po tym roku nie powstało żadne arcydzieło - powstało ich naprawdę dużo, w tym uwielbiana przeze mnie Odyseja kosmiczna czy cały dorobek Sergio Leone. Kino jednak systematycznie się psuło, psuje się nadal i psuć będzie się. Uwielbiam wiele z filmów lat 80 czy 90, ale o nich w Polsce napisane zostało wiele, wszyscy choć trochę zainteresowani kinem je znają i dużo o nich wiedzą. Inaczej jest z filmami starymi, do których niełatwo się dobrać to raz, a dwa nie każdy wie za co się dobierać, bo niepopularne tytuły po prostu nic nie mówią potencjalnemu widzowi. Misją bloga jest zatem wyszukiwanie tropów filmowych, aby każdy zainteresowany mógł doświadczyć odysei filmowej, mógł stoczyć bój z wczesnym Hitchcockiem czy Hustonem oraz poznać niemiecki ekspresjonizm, włoski nieorealizm czy filmy noir.

Blog będzie rozwijał się powoli, ale systematycznie. Jeszcze dokładnie nie postanowiłem jaką formę przybiorą opisy filmów i w jakiej kolejności będę je zamieszczał. Myślałem, że najwspanialej będzie publikować teksty o filmach, które świeżo obejrzałem, lecz ma to jedną wadę. Trochę tych starych filmów widziałem i one już nie doczekałyby się opisu. Będę nad tym intensywnie się zastanawiał. Niewykluczone, że po prostu pewne filmy obejrzę jeszcze raz.

Boli mnie bardzo, że publikuję to na blogu, a nie stworzyłem prostej strony z prostą bazą filmów. Nie mam na to jednak czasu i musicie mi to wybaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz